W zeszły piątek w Multikinach kilku większych miast Polski odbył się unikalny festiwal reklamy - Noc Reklamożerców. To już 8 edycja. Organizuje się go od 30 lat w 40 krajach na świecie, przy czym w Polsce poraz 19 z rzędu.
Noc Reklamożerców to unikalny na świecie spektakl złożony wyłącznie z reklam. Obok festiwalu w Cannes to największe międzynarodowe święto reklamy.Podczas tej jednej wyjątkowej Nocy prezentowane są filmy reklamowe pochodzące z 54 krajów. Każdego roku widzowie mogą obejrzeć ponad 400 wyselekcjonowanych reklam w tym również nagradzane w konkursach, nigdy nieemitowane i zakazane.
Reklamy wyświetlane podczas Nocy pochodzą z reklamoteki Jean Marie Boursicot - największego na świecie archiwum filmów reklamowych. Posiada On w swoich zbiorach ponad 500 000 filmów reklamowych z całego świata. Każdego roku do reklamoteki spływa 25 000 nowych filmów. Z tych właśnie filmów Jean Marie Boursicot komponuje sześciogodzinny spektakl, złożony wyłącznie z reklam.
Noc Reklamożerców nie jest encyklopedycznym czy festiwalowym przeglądem. Reklamy najnowsze przeplatają się z archiwalnymi. Dzieła znakomite z kiczem, filmy fantastyczne ze wzruszającymi, nagrodzone na międzynarodowych festiwalach z nigdy niewyemitowanymi.
W czasie pokazu każdy widz otrzymuje gwizdek. Gwizdy, śmiechy, radosne okrzyki, szybujące balony. Wszystko to tworzy niepowtarzalną atmosferę.
Historia projektu
Pierwsza edycja Nocy Reklamożerców na świecie miała miejsce w Paryżu w 1981 roku w niewielkim kinie Kinopanorama a już w 2004 Noc święci triumf w największej i najbardziej prestiżowej sali kinowej nad Sekwaną Le Grand Rex. W tym samym roku zostają zorganizowane pierwsze pokazy zagraniczne; we Włoszech i w Szwajcarii.W 1990 roku Noc jest już pokazywana w kilkudziesięciu krajach, poza Europą m.in. w Kanadzie, Chicago i Sydney. W 1992 roku Noc Reklamożerców zostaje po raz pierwszy pokazana w Warszawie a w następnym roku również w Krakowie i innych polskich miastach.
Kim są Reklamożercy?
Reklamożercy to pasjonaci i znawcy reklamy, studenci kierunków: marketing, zarządzanie, komunikacja, filologia. To także fani dobrej zabawy i miłośnicy wielkiego ekranu. Rokrocznie spektakl gromadzi polskie środowisko reklamy, pracowników agencji i mediów, dziennikarzy, studentów i młodzież.Noc Reklamożerców na świecie:
http://www.adeater.com/
http://www.nocreklamozercow.pl/
Repertuar:
- najlepsze reklamy angielskie (we współpracy z APA Advertising Producers Association)
- najlepsze reklamy samochodów (we współpracy z Satcar Festiwal)
- George Clooney i John Malkovich w reklamie Nespresso
- Budweiser – 35 lat temu i dziś
- najlepsze spoty agencji DDB
- zajączek Durexa - making off
- saga polskiego Żubra
- TAC - australijskie, szokujące kampanie na rzecz bezpieczeństwa drogowego
- najlepsze kampanie społeczne i humanitarne
- światowy przegląd reklam prezerwatyw (we współpracy z CONDOMFLY)
- kryzys widziany oczyma Young & Rubicam
- skarby reklamoteki Jean Marie Boursicot: zaginione perły i srebra , hity i kicze z przeszłości
- Contrex według Claude’a Leloucha
- lata 80-te – złoty wiek reklamy estońskiej
+ dodatkowy blok reklam w 3D
+ film Damiana Nenowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz